کرونا، ویروس دردسرسازی  که این روزها گریبان گیر بیشتر مشاغل شده عده ای از کاسبی ها به علت وجود این ویروس هنوز تعطیل اند و این وضعیت کاسبان را کلافه و گیج کرده است.

کرونا، ویروس دردسرسازی  که این روزها گریبان گیر بیشتر مشاغل شده عده ای از کاسبی ها به علت وجود این ویروس هنوز تعطیل اند و این وضعیت کاسبان را کلافه و گیج کرده است.

یکی از ارایشگران بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اینگونه می گوید:«قبل از سال جدید زمانی که اوج کار و درآمدزایی آرایشگران بود آرایشگاه ها تعطیل شد ، امید داشتیم به آن طرف سال ،حالا هم که سال جدید آغاز شده وضعیت همان است»

نزدیک به 3 سال است که خودش تنها در آرایشگاه کار می کند . ماهانه 360 هزارتومان بابت اجاره بها مغازه پرداخت می کند. این ماه اجاره اش بخشیده نشده و هنوز نتوانسته اجاره بهایش را پرداخت کند می گوید« ای کاش زودتر این اوضاع تمام بشود، با این وضعیت چطور میتوانم اجاره بها مغازه  را پرداخت کنم ؟هیچ منبع درآمد دیگری هم ندارم .»

می گوید:« با مشتریانم که صحبت می کنم آنها هم از این وضعیت گلایه مندند و خواستار باز شدن زودتر آرایشگاه ها هستند.»

نداشتن درآمد دیگر و بسته بودن درب آرایشگاه امرار معاش را برایشان سخت و عرصه برایشان تنگ کرده است.

«کرونا شاید تا چند ماه یا چند سال باشد، وضعیت آرایشگران کی قرار است مشخص شود؟تا به کی قرار است این اوضاع ادامه داشته باشد هیچ کس به فکر ما نیست فکر نمی کنند مخارج زندگیمان را باید از کجا بیاوریم ؟مطمئنا هنگام باز شدن درب آرایشگاه ها هم به فکر خودمان  و هم مشتری ها خواهیم بود و تمام نکات بهداشتی را رعایت خواهیم کرد »

سختی امرار معاش برخی از آرایشگاه‌ها را باز کرد

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه بیرجند مشکلات امرار معاش را دلیل بازگشایی برخی از آرایشگاه‌ها دانست.

براتی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: علی رغم بازگشایی اکثر صنوف، صنف آرایشگری همچنان تعطیل است و آرایشگران اجازه شروع به کار را ندارند.

او با بیان این که بیش از دو ماه است که این صنف مجوز شروع به کار را ندارد افزود: باز گشایی مجدد آرایشگاه‌ها مشروط به تصمیم از سوی نهاد‌های مربوطه کشوری می‌باشد هرچند این موضوع از سوی دولت اعلام شده است اما هنوز ابلاغیه ای به دست مان نرسیده است و جزئیات اعلام نشده است..

براتی با اشاره به اینکه  چندین آرایشگاه  به دلیل باز بودن توسط مسئولین پلمپ شدند عنوان کرد: طی روز‌های اخیر تعدادی از آرایشگران از سر ناچاری اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود نموده اند که این اقدام شدت فشار وارده بر امرار معاش آن‌ها را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه بیرجند با اشاره به درخواست‌های مکرر از سوی مردم برای بازگشایی آرایشگاه ها، خواهان مجوز شروع به کار این صنف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

او ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ مسئولی به مشکلات ناشی از تعطیلی آرایشگاه‌ها رسیدگی نکرد و این قشر کاملا نادیده گرفته شده است.

آرایشگاه‌های زنانه همچنان تعطیل!

چمنی رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه بیرجند نیز گفت: با توجه به این که تا کنون ابلاغیه مکتوبی برای باز شدن آرایشگاه‌های زنانه صادر نشده است این صنف همچنان تعطیل می‌باشد.

خبرهای قطعی از منابع رسمی حاکیست آرایشگران در برخی است استانها آغاز بکار کرده اند. همزمان آرایشگران بسیاری در خراسان جنوبی برای اصلاح موی سر به خانه های مردم میروند.

به نظر می رسد تعلل در باز شدن آرایشگاه ها همزمان با اعلام و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در این واحد های صنفی آسیب کمتری به نسبت باز شدن غیررسمی آرایشگاه‌ها و رفت آمد آرایشگران به خانه های مردم خواهد داشت.

گزارش زهرا رضوانیان

انتهای پیام/ ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.